Vi är otroligt glada över att presentera årets första jurymedlem, Pontus Vippelius. Pontus har med sina 10 år i SEO-branschen sett det mesta, men slutar aldrig att förundras av vad man kan åstadkomma med SEO. Under sina verksamma år har Pontus varit på flertalet byråer, bland dessa den välrenommerade sökbyrån Pineberry, samt axlat rollen som inhouse-SEO:are och numera Director of Growth Marketing på Diet Doctor. Pontus har mycket intressant input kring SEO, och nedan får du ta del av hans tankar.
Vi behöver jobba aktivt för att fortsätta belysa värdet av SEO för att få fler människor att förstå hur vi kan använda SEO som en effektiv marknadsföringskanal.
Sökintentionsdelen blir allt viktigare under 2022. Vi ser att Google har blivit ännu mer liksidig i sökresultaten, vilket innebär att vi ser färre skillnader från olika resultat. Som SEO:are gäller det att ha en djup förståelse för den minskade diversifieringen, men också att förstå användarens intention och kopplingen mellan båda aspekterna.
Kan inte nämna något företag på rak arm.
Årets migrering.