close button

Dags för nominering 2025!

Vem tycker du ska vinna Svenska SEO-Priset 2025? Skicka in din nominering senast 31a augusti.

    Svenska Seo Priset

    Min upplevelse är att det generellt talas alldeles för lite om SEO. Jag stöter på för många företagare
    som missar sin chans att synas extra mycket med SEO samt har en bristande förståelse för hur många synergier
    SEO kan ha med en produkt eller varumärke. Vi behöver tillsammans jobba på att öka närvaron för SEO, och jag tror att ett pris för ämnet
    kan öka kännedomen.

    Som SEO-are är man ju ganska mätt på allt AI-genererat innehåll, men jag tror att det är “the-next-big-thing” för alla som söker på nätet de kommande åren. Kan man anpassa sig och lära AI:n vilka faktorer som är viktiga, kan man komma långt – och har man redan gjort det, har man ett försprång. AI kan ju hjälpa till med så mycket: utveckla och automatisera innehåll, integrera AI i arbetsflöden, analysera data och mycket mer.

    Skapa hjälpande innehåll och se till att framhäva din eller företagets expertis inom ert område för din läsare, på så sätt skapar man mer auktoritet. Om du skapar innehåll måste du sätta dig in i hur användaren tänker och verkligen fråga dig själv: Är det jag skriver verkligen hjälpande och faktakorrekt? Hur tänker användaren? Kommer de att ha fler frågor? Vilka beslut kan de fatta utifrån det de just har läst?

    Se till att ha den tekniska grunden på plats, även på en liten site kan problem uppstå så som långsamma svar/laddningstider (LCP), felaktiga canonical-tags, duplicerat innehåll och sidor som inte är särskilt användbara för mobilanvändaren. Ha detta på plats!

    Är du osäker på hur du ska skapa eller gå vidare med en SEO-strategi, om du precis startar med SEO eller om du har tekniska problem – tveka inte att höra av dig till en SEO-byrå för att få hjälp

    Dela: