Vi måste bli bättre på att lära av andras framgångar

Anna Kult, Chief Marketing Officer, Nordicfeel & Eleven AB

Anna Kult brinner för e-handel och drivs av att förändra organisationer i ständig rörelse mot högt uppsatta mål. Anna har gedigen erfarenhet av e-handel och grundade Left or Right med Sofi Fahrman 2016. Dessförinnan hade Anna chefspositioner på Schibstedt, Panagora Room, Venue Retail Group och Invajo. Anna poängterar vikten av att se andras framgångar som möjligheter, att vi borde bli bättre på att lära av varandras framgångar istället för att fokusera på misslyckanden. Med över 18 års erfarenhet av ledarskap & digital kommunikation, hade Anna en given plats i juryn för Svenska SEO-priset. Pixel Nordic fick möjligheten att intervjua henne för att få höra mer om hennes syn på SEO.

1. Varför behövs Svenska SEO-priset?

SEO är i teorin lätt – gör en busenkel användarupplevelse så kunden snabbt hittar det den letar efter. Samtidigt är det supersvårt i det dagliga jobbet att ha koll på att man gör rätt. Då är det ju fantastiskt att kunna titta på de som vunnit Svenska SEO-priset för att få inspiration.

2. Vilket företag tycker du har utmärkt sig särskilt under året?

Jag är ett stort fan av Zalando och Arkenzoo, tycker att de dyker upp i topp organiskt på alla mina googlingar kring mode och hundattiraljer.

3. Vilka tre SEO-tips vill du delge till ett företag som vill expandera sin e-handel till nya marknader?

Investera i konsulthjälp av SEO-specialister, teama upp dig med lokal kompetens som känner marknaden du vill in på, och ha ordentligt med tålamod..

4. Vilken ny kategori vill du ha med nästa år?

Jag tycker att vi har fått med alla relevanta kategorier i år!

Svenska SEO-priset instiftades 2019. Pixel Nordic är stolt huvudsponsor till Svenska SEO-priset 2019.

Tillbaka