Scorett grundades redan 1989 och har sedan dess en stark position på marknaden. Något som Scorett också har lyckats bra med är sin synlighet online och vi tänker då så klart framförallt på deras gedigna SEO-arbete. Ett arbete som gjorde dem till vinnare i kategorin Skor i Svenska SEO-priset 2019. För att inspireras och få ta del av deras tankar och framgångsrecept så har vi pratat med Ulrica Fredestam, E-handelschef, och Fanny Lundberg, Digital projektledare, på Scorett.
Det är viktigt att hålla sig ajour med digitala trender och anpassa sig till hur ens målgrupp rör sig i dessa kanaler, speciellt nu när hela köpmomenten i vissa fall börjat flyttas utanför ens egen e-handel t.ex. som med Instagram Shopping. Sedan betyder det såklart inte att man ska gå in i allt, eller att allt passar ens egna varumärke. Just nu är vi nyfikna på Instagrams liveshopping-funktion som inte kommit till Sverige än.
Grattis igen till Svenska SEO-priset 2019, och stort tack Fanny & Ulrica för era värdefulla SEO-tips.